1. Zew's Avatar
    I tried using iTunes to update to 5.0.1 by holding shift and restore but it errors out... I'm guessing cuz apple doesn't allow updating to anything but 5.1.1 now...

    How do I go about upgrading my iPod Touch 4g to 5.0.1 from 5.0 so that I can use redsn0w to do a un-tethered jailbreak?

    I'm running Windows 7 Pro on my laptop.

    Thanks!
    2012-05-10 02:39 AM
  2. celeron's Avatar
    Do you have the SHSH saved for it? If not, you're stuck with 5.0 or update to 5.1.1
    If my post was good, click the button in my post

    New to jailbreaking? Have a look at my Redsn0w Guide
    2012-05-10 02:43 AM
  3. Zew's Avatar
    Where would i get the SHSH for it? I just bought it the other day and used the restore function within the iPod to bring it back to stock 5.0 to remove all the settings/music/email from it.
    2012-05-10 03:03 AM
  4. Cer0's Avatar
    You can only get them when apple is signing that firmware. Which they have stopped. So you can't get them.
    [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC][/CENTER]
    2012-05-10 03:12 AM
  5. Zew's Avatar
    Damn... That sucks. Is there an un-tethered jailbreak for 5.1.1?
    2012-05-10 03:17 AM
  6. Cer0's Avatar
    Nope, sorry.
    [CENTER][SIGPIC][/SIGPIC][/CENTER]
    2012-05-10 03:19 AM
  7. celeron's Avatar
    You can tether jailbreak though. Which in my opinion isn't that bad.
    If my post was good, click the button in my post

    New to jailbreaking? Have a look at my Redsn0w Guide
    2012-05-10 03:22 AM
  8. Zew's Avatar
    Ok... So my best bet, since i can't do an update to 5.0.1 to be untethered is to update to 5.1.1 and do a tethered jailbreak?

    Also, can you explain why you can't update to 5.0.1 from 5.0 anymore? Wasn't there a way with tinyumbrella to point to cydia for shsh before? Reason I ask is that i have a buddy with an iPhone 4 that's on 4.x and he wants to go to 5 and have it jailbroken... but he's not going to want it tethered... I know that much.
    Last edited by Zew; 2012-05-10 at 03:27 AM.
    2012-05-10 03:24 AM
  9. celeron's Avatar
    Yes. But the iPod is new so cydia couldn't have saved the SHSH.
    If my post was good, click the button in my post

    New to jailbreaking? Have a look at my Redsn0w Guide
    2012-05-10 03:30 AM
  10. Zew's Avatar
    Yes. But the iPod is new so cydia couldn't have saved the SHSH.
    I'm confused. "the ipod is new so cydia couldn't have saved the SHSH" So what if i just jailbroke it on 5.0 tethered, wouldn't cydia then save the SHSH?
    2012-05-10 03:34 AM
  11. celeron's Avatar
    No, because Apple isn't signing them anymore
    If my post was good, click the button in my post

    New to jailbreaking? Have a look at my Redsn0w Guide
    2012-05-10 03:36 AM
  12. Zew's Avatar
    Gotcha. So I just have to wait and see if they figure out how to untether 5.1.1. Damn... I wish i would have bought this damn thing before they came out with 5.1.

    Thanks for your help
    2012-05-10 03:38 AM
  13. celeron's Avatar
    Glad to help.
    If my post was good, click the button in my post

    New to jailbreaking? Have a look at my Redsn0w Guide
    2012-05-10 03:40 AM
  14. wing103's Avatar
    5.1 jailbreak will be out soon.
    2012-05-11 01:34 AM
  15. 2k1's Avatar
    What are you asking.
    2012-08-13 04:42 PM
  16. H4CK3R's Avatar
    2k he's been cross posting every where btw. I think he's saying the same thing he said in his locked topic...
    2012-08-13 05:02 PM
  17. 2k1's Avatar
    Ya he's gone spamming everything
    2012-08-13 05:17 PM
  18. H4CK3R's Avatar
    Ugh finally banned. Thanks.
    2012-08-13 05:24 PM
  19. 2k1's Avatar
    Yep
    2012-08-13 05:50 PM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD